Дні тиж. |
Клас № ур. |
1 клас |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
5 клас |
|
||||||
ПОНЕДІЛОК |
1 |
Навч.грам. |
Фіз.культ. |
Англ.мова |
Фіз.культ. |
Математ. |
2 |
Письмо |
Математ. |
Фіз.культ. |
Англ.мова |
Історія |
|
3 |
Фіз.культ. |
Літ.чит. |
Математ. |
Математ |
Англ.мова |
|
4 |
Математ. |
Укр.мова |
Укр.мова |
Укр.мова |
Природозн. |
|
5 |
Муз.мист. |
Природозн. |
Я у світі |
Читання |
Укр.літ. |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
ВІВТОРОК |
1 |
Математ. |
Математ. |
Читання |
Природозн. |
Математ. |
2 |
Англ.мова |
Укр.мова |
Укр.мова |
Математ. |
Укр.мова |
|
3 |
Н.Г./ письмо |
Англ.мова |
Математ. |
Укр.мова |
Світ.літ |
|
4 |
Обр.мист. |
Літ.чит. |
Природозн. |
Читання |
Фіз.культ |
|
5 |
|
Обр.мист. |
Обр.мист. |
Моя щасл.пл. |
Труд.навч. |
|
6 |
|
|
|
|
Труд.навч. |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
СЕРЕДА |
1 |
Навч.грам. |
Математ. |
Укр.мова |
Англ.мова |
Фіз.культ. |
2 |
Письмо |
Укр.мова |
Англ.мова |
Математ. |
Математ. |
|
3 |
Математ. |
Осн.здор.. |
Математ. |
Укр.мова |
Укр.мова |
|
4 |
Природозн. |
Природозн. |
Читання |
Читання |
Обр.мист. |
|
5 |
|
|
Інформат. |
Громад.освіта |
Рос.мова |
|
6 |
|
|
|
|
Укр.літ. |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
ЧЕТВЕР |
1 |
Математ. |
Англ.мова |
Фіз.культ. |
Фіз.культ. |
Математ. |
2 |
Природозн. |
Фіз.культ. |
Математ. |
Труд.навч. |
Англ.мова |
|
3 |
Осн.здор. |
Муз.мист. |
Природозн. |
Обр.мист. |
Укр.мова |
|
4 |
Фіз.культ. |
Інформ. |
Труд.навч. |
Муз.мист. |
Природозн. |
|
5 |
|
|
|
|
Світ.літ. |
|
6 |
|
|
|
|
Осн.здор. |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
П’ЯТНИЦЯ |
1 |
Навч.грам. |
Фіз.культ. |
Фіз.культ. |
Фіз.культ. |
Англ.мова |
2 |
Письмо |
Математ. |
Муз.мист. |
Математ. |
Укр.мова |
|
3 |
Фіз.культ. |
Літ.чит. |
Укр.мова |
Укр.мова |
Рос.мова |
|
4 |
Труд.навч. |
Укр.мова |
Читання |
Осн.здор. |
Інформат. |
|
5 |
|
Труд.навч. |
Осн.здоров. |
|
Фіз.культ. |
|
6 |
|
|
|
|
Муз.мист. |
|
7 |
|
|
|
|
|
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
10 клас |
11 клас |
|
|||||
Історія |
Рос.мова |
Хімія |
Укр.мова |
Світ.літ. |
Фізика |
Математ. |
Укр.мова |
Біологія |
Хімія |
Фізика |
Укр.літ |
Світ.літер. |
Історія |
Укр.мова |
Біологія |
Хімія |
Алгебра |
Укр.мова |
Англ.мова |
Алгебра |
Алгебра |
Фіз.культ. |
Хімія |
Фіз.культ. |
Труд.навч. |
Англ.мова |
Історія |
ОЗВ |
Світ.літ. |
Осн.здор. |
Труд.навч. |
Геометрія |
Фіз.культ. |
Біологія |
Англ.мова |
|
|
Осн.здор. |
Худ.культ |
|
Економіка |
|
|||||
Фіз культ. |
Світ.літ. |
Геометрія |
Історія |
Географія |
Укр.мова |
Математ. |
Обр.мист. |
Географія |
Правозн. |
Алгебра |
Фіз.культ. |
Обр.мист. |
Укр.мова |
Фіз.культ. |
Геометрія |
Історія |
Біологія |
Англ.мова |
Географія |
Хімія |
Укр.літ. |
Укр.літ. |
Геометрія |
Географія |
Алгебра |
Укр.літ. |
Фіз.культ. |
Фізика |
Історія |
Укр.літ |
Фіз.культ. |
Історія |
Фізика |
Англ.мова |
Фізика |
|
|
Креслення |
|
Іст.рід.краю |
|
|
|||||
Укр.мова |
Геометрія |
Географія |
Рос.мова |
Хімія |
Укр.літ. |
Фіз.культ. |
Географія |
Рос.мова |
Світ.літ. |
Укр.мова |
Хімія |
Математ. |
Фіз.культ. |
Муз.мист. |
Хімія |
Англ.мова |
Світ.літ. |
Рос.мова |
Історія |
Фіз.культ. |
Укр.мова |
Світ.літ. |
Алгебра |
Укр.літ. |
Хімія |
Світ.літ. |
Алгебра |
Фіз.культ. |
Історія |
Світ.літ. |
Укр.літ. |
Труд.навч. |
Фіз.культ. |
Історія |
Геометрія |
|
|
Труд.навч. |
|
Худ.культ. |
Фіз.культ. |
|
|||||
Історія |
Біологія |
Алгебра |
Географія |
Укр.літ. |
Укр.мова |
Математ. |
Історія |
Світ.літ. |
Біологія |
Фізика |
Біологія |
Біологія |
Англ.мова |
Історія |
Геометрія |
Біологія |
Фізика |
Укр.мова |
Світ.літ. |
Фізика |
Англ.мова |
Геометрія |
Історія |
Муз.мист. |
Укр.мова |
Біологія |
Історія |
Англ.мова |
Алгебра |
Географія |
Алгебра |
Укр.літ. |
Світ.літ. |
Правознав. |
Англ.мова |
|
|
|
|
Еколог. |
|
|
|||||
Інформат. |
Алгебра |
Укр.мова |
Біологія |
Геометрія |
Труд.навч. |
Англ.мова |
Біологія |
Фізика |
Рос.мова |
Алгебра |
Інформат. |
Біологія |
Англ.мова |
Креслення |
Фізика |
Укр.мова |
Інформат. |
Рос.мова |
Фізика |
Фіз.культ. |
Укр.літ. |
Труд.навч. |
Англ.мова |
Труд.навч. |
Осн.здор. |
Рос.мова |
Англ. мова |
Інформат. |
Астрономія |
Труд.навч. |
Укр.літ |
Англ.мова |
Інформат. |
Псих.сім.жит. |
ОЗВ |
|
Муз.мист. |
|
Труд.навч. |
|
ОЗВ |
Рейтинг
навчальних досягнень учнів школи по класах за
ІІ семестр 2014-2015 навчального року
Здоров'я вашої дитини
Що таке повноцінне дитяче харчування
Їжа є джерелом енергії, необхідної для діяльності всіх органів і систем, і «будівельним матеріалом» зростаючого організму.
Основний «будівельний» матеріал для тканин і органів людського тіла (м'язів, крові, мозку) — білки. Діти і підлітки особливо мають потребу в цій речовині. Найбільш повноцінні білки містяться в продуктах, отриманих від тварин, — у яйцях, молоці, сирі, м'ясі, рибі. Білки рослинного походження (з картоплі, капусти, рису, гречаної і вівсяної крупи, макаронів) менш цінні. Тому круп'яні, овочеві і макаронні страви треба поєднувати з м'ясною і молочною їжею.
Діти у віці від 1 до 3 років повинні щодня одержувати в їжі приблизно 4 г білка на кожен кілограм своєї ваги. Надалі ця кількість поступово зменшується і після 12 років складає 2,5—2г.
Жири разом з вуглеводами є головними джерелами енергії. У раціон дитини повинні входити як тваринні, так і рослинні жири. У тваринних жирах (молочні продукти, яєчний жовток, риб'ячий жир) є вітаміни А, О та інші, без яких не може обходитися дитячий організм. Рослинні жири (рослинні олії) не містять вітамінів, але до їхнього складу входять так звані ненасичені жирні кислоти, які також необхідні для росту і розвитку дитини.
Однак перегодовувати жирною їжею не слід. Надлишок жиру затримує виділення травних соків, знижує і порушує процес травлення. Бажано, щоб у молочній і м'ясній їжі дитина одержувала приблизно однакову кількість білків і жирів і до того ж 10—15 г рослинних жирів на день.
Вуглеводи — це цукор, крохмаль і клітковина. Цукор (крім рафінаду, піску та ін.) знаходиться в овочах, фруктах, ягодах і молоці у вигляді так званого молочного цукру. Крохмаль міститься в хлібі й інших борошняних виробах, у картоплі і крупах. Цукор легко і швидко засвоюється. Крохмаль же в процесі травлення сам перетворюється на цукор і лише тоді надходить у кров. Таким чином, крохмаль дає можливість організму одержувати цукор поступово, протягом тривалого часу. Тому харчування дитини треба будувати таким чином, щоб основна маса вуглеводів (приблизно 75 %) надходила з хліба, крупи, картоплі у вигляді крохмалю.
Раціон дитини повинен містити вуглеводів у 4 рази більше, ніж білків і жирів. Таке співвідношення між білками, жирами і вуглеводами в добовому раціоні, як 1:4 — є найбільш правильним для повноцінного харчування. Клітковина майже не засвоюється організмом і потрібна для кращого просування їжі по кишковому тракту. У зв'язку з цим корисно давати дітям житній хліб, пшеничний хліб з борошна грубого помoлу, різні каші, овочі, фрукти.
Добре відомо, яке значення для нормального розвитку дитячого організму мають вітаміни. Вони сприяють поліпшенню обміну речовин. Недостатня кількість вітамінів у їжі призводить до виникнення тяжких захворювань. Багатим джерелом мінеральних солей і вітамінів є овочі, фрукти, ягоди, які треба давати дітям по можливості в сирому вигляді, а їхні соки додавати в готові страви. У зимові і весняні місяці овочі і фрукти втрачають частину вітамінів. Заповнюється ця нестача вітамінними препаратами.
Дуже велике значення мають різноманітність їжі і режим харчування.
За матерілами "Сучасної енциклопедії виховання дитини"
В дитини плоскостопість?
Плоскостопість вважається одним із найбільш розповсюджених захворювань у дітей. По статистиці, цей діагноз ставлять кожній третій дитині. І, ніде правди діти, батьки це захворювання всерйоз сприймають не завжди. Але ж плоскостопість, як і будь-яка інша хвороба, вимагає обов'язкового лікування.
Плоскостопість сьогодні зустрічається більш ніж у 40 % дітей, і тільки в 10—12 % вона буває уродженою. У більшості випадків це захворювання з'являється вже в процесі росту дитини. Чому виникає плоскостопість? Сприяє її розвиткові все, що послаблює м'язи стоп. Причини різноманітні: хвороби, збільшення ваги тіла, незручне взуття. Крім того, часто батьки поспішають швидше поставити дитину на ноги, хоча не слід форсувати розвиток рухових навичок. Дитина повинна пройти через усі етапи розвитку послідовно: спочатку вона повзає, потім сідає і, нарешті, у 11—12 місяців стає на ноги і починає самостійно ходити.
— Доводилося чути від багатьох батьків, що в три-чотири роки дітям ставлять діагноз «вікова плоскостопість».
— У дітей у перші роки життя звід стопи заповнюється жировою подушкою, від чого стопа виглядає плоскою. Це не справжня плоскостопість. Жирова подушка зникає зазвичай у 4—5 років, а повністю стопа формується в 7—9 років.
— Розкажіть, будь ласка, які методи лікування плоскостопості сьогодні застосовуються?
— Найчастіше — консервативне. Ми рекомендуємо масаж стоп та ікроножних м'язів, лікувальну гімнастику, ножні ванни. Найпростіші вправи, яких батьки можуть навчити дітей: ходіння на носках, на зовнішньому краї стоп, катання черешка лопати. Дуже добре розкидати по підлозі дрібні предмети,які дитина буде пальцями ніг брати і перекладати. До того ж усі ці вправи рекомендують робити і для профілактики плоскостопості. Іноді при важкому ступені деформації стоп накладають гіпсові пов'язки, а потім роблять спеціальні чобітки-тутора з м'якої пластмаси, які підтримують ступню дитини у виправленому положенні.
— Розкажіть докладніше про ортопедичне взуття.
— Ортопедичне взуття виготовляється обов'язково з натуральної шкіри. Всередині міститься супінатор, який піднімає внутрішній край стопи. Іноді, в залежності від показань, робиться ще і внутрішня бічна підтримка стопи. Спеціальне взуття треба носити тільки за призначенням лікаря, і виготовляється воно індивідуально. Але тут треба зазначити, що ортопедичне взуття і супінатори не усувають плоскостопості, а тільки запобігають подальшому прогресуванню хвороби.
— Чим небезпечна не вилікувана плоскостопість?
— Вона веде до швидкої стомлюваності, болей у ногах. Крім того, до плоскостопості часто приєднуються інші захворювання ніг і всього опорно-рухового апарата. У жінок плоскостопість нерідко веде до деформації першого пальця, коли він зміщується до сусіднього. У підсумку виникає запалення голівок суглобів пальців, і доводиться іноді робити операцію. У народі вона називається «видаленням кісточок». Отож причина появи цих «кісточок» — не вилікувана в дитинстві плоскостопість.
— Якщо говорити про профілактику плоскостопості, як правильно підбирати взуття для дитини?
— Взуття для дитини, незалежно від віку, повинне бути зшите з натуральних матеріалів. Бажано, щоб воно було досить твердим і з гарним задником, який тримає п'ятку в правильному положенні. Підошва, навпаки, повинна бути гнучкою і мати невеликий каблук.
— Які види спорту рекомендовані для дітей, що мають плоскостопість?
— Корисні лижний спорт і плавання. І небажані при плоскостопості фігурне катання і біг на ковзанах.
За матеріалами "Сучасної енциклопедії виховання"
Як правильно загартовувати дітей
Сили природи — прекрасні засоби загартовування організму, тільки треба вміти ними користуватися. Звичайно ж, не можна вимагати від дітей, щоб вони діяли «по науці», рахували хвилини свого перебування у воді, на сонці. Вони купаються і загоряють насамперед тому, що їм весело і приємно. Але задача батьків — простежити за тим, щоб діти не зловживали перебуванням у воді, на сонці, на свіжому повітрі, щоб ці сили природи принесли користь дитині, загартували її організм, зробили його міцним, витривалим і сильним.
Загартовування треба починати з перших днів життя дитини і проводити його систематично, кожного дня. Починати і припиняти — значить, тільки шкодити здоров'ю. Загартовувати треба поступово, щоразу трохи змінюючи температуру води, повітря, а також тривалість процедури. Приступаючи до загартовування, слід порадитися з лікарем.
Щоденні прогулянки в будь-яку погоду, сон на свіжому повітрі або при відкритій кватирці, ігри і спортивні заняття по можливості не в закритому приміщенні, повітряні ванни — все це благотворно впливає на здоров'я дитини, зміцнює її організм.
Сонце — теж добрий друг дитячого здоров'я: воно поліпшує обмін речовин, склад крові, вбиває мікроби. Але воно дуже суворий друг. Тривале перебування на сонці призводить до перегріву (тепловий удар), викликає сильні опіки найбільш чутливих ділянок шкіри. При цих опіках у дитини температура іноді піднімається до 40 °С. Може розвинутися недокрів'я, загостритися раніше перенесене захворювання. Час перебування на сонці потрібно дозувати: від 5 хвилин до ЗО—40 хвилин, поки не з'явиться рівна засмага. Не треба, щоб дитина загоряла лежачи, «як мама»,— нехай вона грається, рухається. Голова в неї повинна бути покрита. Не слід приймати сонячні ванни на голодний шлунок або відразу після їжі. Найбільш придатний час для загоряння — перша половина дня, коли сонце посилає багато ультрафіолетових променів.
Загартовування організму водою починають зазвичай з обтирання. Рукавичкою, змоченою водою, обтирають шию, руки, груди, спину, ноги. Потім розтирають сухим рушником до легкого почервоніння шкіри. Початкова температура води для однорічних дітей повинна бути близькою до температури тіла — близько 36 °С, для інших — близько 34 °С. Кожні два-три дні температуру можна знижувати на 1 °С, довівши її до кімнатної, а то і нижче. Після того як організм звикне до обтирань, можна переходити до обливань і душів, дотримуючись при цьому такої ж послідовності.
Купання — це такий засіб загартовування, коли на організм дитини діють відразу і вода, і повітря, і сонце. Діти дуже люблять купатися. Але потрібно уважно стежити за тим, щоб дитячий організм не переохолоджувався. Спочатку дозволяється бути у воді 4—5 хвилин, згодом — до 20 хвилин. Важливо враховувати вік дитини і стан її здоров'я. Найбільш приємна водна процедура — плавання. Древні римляни говорили про людину, яку не поважали: він не вміє ні читати, ні плавати. Так, ця наука знадобиться в житті, і треба допомогти дитині оволодіти нею. Плавання тренує серце, легені, майже всі м'язи тіла.
При будь-якому загартовуванні необхідно стежити за здоров'ям дитини, припиняти процедуру при найменших ознаках нездужання, а відновивши, робити в такій же послідовності і поступовості, що й у перший раз.
За матеріалами "Сучасної енциклопедії виховання"
Шановні батьки!
Скоро закінчується 2014-2015 навчальний рік, наступлять літні канікули тому, ще раз нагадайте своїм дітям правила безпечного відпочиноку влітку.
Пам'ятка «Правила безпечного поводження вдома і на вулиці»
•Не відчиняй дверей незнайомцям, не приймай подарунків від незнайомців, не сідай у машину до незнайомців.
•Попереджай батьків про своє місцезнаходження під час прогулянки.
• Грайся на ігрових, а не на будівельних, майданчиках чи біля проїжджої частини.
•Катайся на роликах, скейтборді, велосипеді лише на безпечних майданчиках і доріжках.
• Не перебувай тривалий час на сонці, носи капелюха.
•На прогулянку до лісу вдягайся так, щоб тіло було максимально захищене.
•Не чіпай незнайомі ягоди та гриби: вони можуть бути отруйними.
• Бери їжу лише чистими руками, уживай вимиті овочі та фрукти.
• Не куштуй самостійно ліків — це небезпечно!
Правила безпечного поводження на дорозі
• Ходи лише правою стороною тротуару.
•Переходячи дорогу, спочатку подивись ліворуч, потім — праворуч, переходь дорогу лише за відсутності транспорту.
Правила безпечного поводження з електроприладами
•Вимикаючи електроприлад, не витягуй вилку з розетки за шнур.
•Не торкайся мокрими руками електроприладів, що перебувають під напругою.
• Не користуйся несправними електроприладами, розетками.
•Не грайся сірниками та запальничками: ігри з вогнем можуть призвести до пожежі.
•Не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади та газові плити: це також може спричинити пожежу.
•Дотримуйся правил протипожежної безпеки в турпоході, відпочиваючи на природі.
Правила безпечного поводження на воді
• Купайся тільки в сонячну погоду за температури повітря не нижче від +20...+25 °С і води — не нижче від +18...+20 "С та завжди під наглядом дорослих.
•Для купання відведено спеціальні місця, в інших місцях купатися заборонено.
•Якщо ти не вмієш плавати, не заходь у воду глибше, ніж по пояс.
• Не пірнай, якщо не знаєш глибини та рельєфу дна.
•Не запливай далеко на надувному матраці.
•Не грайся в небезпечні ігри у воді.
•Не подавай жартома сигналів тривоги.
•Не забруднюй воду та берег.
•Пам'ятай: купатися можна не більш ніж 10—15 хв, щоб не переохолоджувати організм.
Як зацікавити дітей читанням
1. Показуйте хороший приклад вашій дитині, демонструючи їй , як вам подобається читати. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.
2. Дайте дитині подивитись вашу книгу. Читайте її в голос або дозвольте їй прочитати її вам. Визначте певний час і місце для читання.
3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книжки.
4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад про спортивні змагання, тварини чи балет включаючи художню і документальну літературу.
5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, яка іпотребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настільні ігри, оскільки такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.
6. Заохочуйте ваших дітей до листування зі своїми однолітками, і нині можуть бути друзі, котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі за листуванням.
7. Організуйте пошук скарбів. Заховайте якусь річ, наприклад ,нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.
8. Заохочуйте дитину складати різні історії й записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи і додаючи її власні малюнки. Пізніше ваша дитина зможе читати свою книгу вам, товаришу, молодшому брату, сестрі.
9. Якщо ваша дитина - неохочий читач, вигадайте гру в читання буденних речей, таких-як коробки з-під чогось , наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач.
Рекомендації та пропозиції для читання вголос
• Читайте з інтонацією. Змінюйте ваш голос на знаках пунктуації. Говоріть м 'яко та голосно. Вкладайте в читання частинку душі.
• Пам 'ятайте про настрій. Замість того, щоб сказати "Негайно все припини і сядь? " спробуйте сказати "Давай влаштуємося зручніше і послухаємо нашу казочку "
• Запасіться терпінням. Знаходьте час, щоб відповідати на запитання, які задають ваші діти під час читання. Це значить, що діти потребують вашої уваги.
• Темп читання. Не поспішайте під час читання. Уповільнюйте темп. Якщо не вистачає часу на читання, вибирайте для цього більш короткий текст.
• Ставте вашій дитині задачі. Вибирайте книги, які відповідають розумовим здібностям вашої дитини і викликають в неї цікавість.
• Веселіться. Ділитися історіями цікаво це створює ту близькість, про яку діти будуть пам 'ятати все своє життя. Насолоджуйтесь цим.
Декілька корисних порад
- Читайте не більше 10-15 хвилин,
- Перед читанням провітріть кімнату, приберіть зі столу предмети, які відволікають увагу.
- Якщо дитина втомилася, зробіть фізкультурну процедуру. Не бійтеся похвалити дитину.